Implantul dentar este cel mai modern și mai fiabil mod de a înlocui dinții pierduți. Ca urmare a tratamentului cu implant dentar, pacientul beneficiază nu doar de „închiderea spațiului gol”, ci primește un dinte nou care se simte și se comportă identic cu dintele natural. În ciuda faptului că în clinica noastră operația de plasare a unui implant dentar este planificată până la cele mai mici detalii, este totuși o operație, iar durerea postoperatorie o reacție normală a corpului la intervenție.

Durerea nu apare de obicei imediat, deoarece după operație, încă își face efectul anestezicul local. După ce efectul anesteziei trece, în 95% din cazuri apare o durere minoră. Acest fenomen este considerat normal, deoarece instalarea implantului este însoțită de afectarea țesuturilor moi și dure. Disconfortul poate dura până la 10 zile sau puțin mai mult – până când suturile sunt îndepărtate. În medie, durata acestuia este de 3-5 zile.

Dacă suturile au fost îndepărtate, dar durerea persistă sau, dimpotrivă, apare brusc, trebuie să vă adresați medicului dumneavoastră.

Reacția normală a corpului la instalarea unui implant dentar

După ce efectul anesteziei trece, marea majoritate a pacienților simt o durere în zona operată. Disconfortul poate fi localizat sau difuz, ceea ce este, de asemenea, considerat normal. Nu vă speriați dacă, după instalarea implantului, durerea radiază spre ureche, gât și cap. Toate aceste simptome sunt normale atunci când nu durează mai mult de 4-5 zile și răspund cu succes la analgezice.

De regulă, intensitatea durerii este nesemnificativă dacă intervenția nu este însoțită de alte proceduri mai complexe, ca de exemplu o adiție osoasă. În acest caz, doar aproximativ 5% dintre pacienți se plâng de durere mai pronunțată.

Dacă, în aceeași ședintă, se efectuează nu numai inserarea implantului, ci și alte manopere chirurgicale, durerea postoperatorie poate fi mai intensă. Acest lucru se întâmplă, în special, atunci când un dinte este extras în aceeași ședință cu plasarea implantului.

Durerea ușoară după operație este eliminată rapid cu medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene convenționale. În cazul unei dureri mai pronunțate, medicul prescrie analgezice mai puternice, care ameliorează semnificativ starea pacientului.

În general, durerea scade treptat și dispare complet după 5-7 zile de la operație. Gingiile se umflă, iar inflamația se poate răspândi până la obraz, și scade treptat în decurs de 3-4 zile.

Când trebuie să ne adresăm medicului?

Umflarea gingiilor, sângerările ușoare și o ușoară creștere a temperaturii sunt frecvente în timpul reabilitării după intervenție. Dar dacă durerea este prea puternică și inflamația este prea pronunțată sau temperatura corpului a depășit 38 de grade, atunci trebuie contactat medicul.

Se recomandă consultarea imediată a medicului dacă, după instalarea implantului, apar următoarele semne și simptome:
– în fiecare zi durerea devine mai puternică, însoțită de o senzație de zvâcnire;
– durerea scade în intensitate pentru o perioadă scurtă de timp numai sub influența unor analgezice puternice;
– durerea durează mai mult de 4-5 zile după o intervenție simplă și mai mult de două săptămâni când operația este combinată cu alte proceduri chirurgicale;
– durerile sunt însoțite de edem care nu dispare după șapte zile, secreții de sub gingii, o creștere a temperaturii peste 37,0–37,5 °C, umflarea și roșeața gingiilor în zona operației care nu au dispărut după 3-4 zile sau cresc;
– gingia și dinții vecini zonei operate dor, iar durerea se răspândește.

Simptomele enumerate pot indica apariția complicațiilor postoperatorii, dintre care cea mai frecventă este periimplantita. Aceasta este o inflamație a țesuturilor care înconjoară implantul. Motivul principal al acestei patologii este infecția.

Cât durează durerea după operația de implant dentar?

Desigur, fiecare pacient este diferit. Tipul de operație, numărul și modelul implanturilor, starea țesutului osos, pragul individual al durerii – fiecare detaliu contează.

În cazul în care se plasează un singur implant dentar durerea poate sa dispară chiar de a doua zi. Dacă s-au inserat mai multe implanturi dentare în aceeași ședință, durerea și inflamația pot dura și mai mult de trei zile. În cazul în care intervenția a fost însotită de proceduri de osteoplastie, recuperarea poate dura până la 2 saptamâni.

Importantă este natura disconfortului și simptomele însoțitoare.