Programează-te

Laser dentar – Laserterapia

Laserul dentar
Laserterapia

O tehnologie de vârf folosită tot mai mult în domeniul stomatologiei este laserul dentar.

Laserul dentar prezintă numeroase avantaje și beneficii atât pentru pacient cât și pentru medic, asigurând, printre altele, o foarte mare precizie.

Utilizarea laserului în medicina dentară este o nouă etapă, ultramodernă, a evoluției tehnologiei în acest domeniu.

La Clinica Omnia Dental folosim unul dintre cele mai performante lasere dentare care se pot găsi pe piață în prezent – EPIC Biolase.

Epic Biolase este un laser cu diodă, un adevărat vârf de lance al tehnologiei actuale, cu performanțe extrem de bune în domeniul stomatologiei. Laserul nostru reprezintă o inovație recentă a companiei BIOLASE, lider mondial în stomatologia laser de peste 25 de ani!

Cum funcționează un laser dentar?

Este demonstrat științific faptul că utilizarea laserului reduce mult durerea în timpul tratamentelor și intervențiilor stomatologice. Datorită acestei tehnologii, sângerările sunt minime, iar țesuturile nu sunt afectate în mod excesiv. Energia laserului dentar este absorbită de țesuturile inflamate.

De altfel, laserul dentar nu penetrează în mare profunzime țesutul afectat. Drept urmare, intervențiile făcute cu ajutorul lui sunt minim invazive, iar în cursul lor se îndepărtează mai puțin țesut decât în cazul intervențiilor chirurgicale convenționale.

Datorită luminii laser, celulele de suprafață sunt vaporizate, iar în urmă este lăsat un reziduu nedureros de țesut carbonizat. La rândul lui, țesutul carbonizat rămas  acționează ca un pansament biologic și ajută în procesul vindecării pentru a-l grăbi și mai mult. Datorită acestei caracteristici, este stimulată formarea cheagului de sânge în alveolele dentare, după extracția dentară.

IMPORTANT! Utilizarea laserului nu necesită anestezie injectabilă. Astfel, fie că e vorba de copii, fie că e vorba de femei însărcinate, datorită laserului, se pot efectua fără probleme și contraindicații intervenții asupra acestor categorii de pacienți.

Proceduri care pot fi efectuate cu laserul dentar

Laserul dentar se folosește într-o gamă largă de proceduri – tratamentul bolilor parodontale, în procedurile chirurgicale, în endodonție, în stomatologia estetică, etc. Procedurile ce folosesc laserul dentar sunt minim invazive și îndepărtează o cantitate mai mică de țesut, cu o sângerare minimă și cu disconfort minim pentru pacienți, atât în cursul cât și după intervenție.

+Chirurgia țesuturilor moi
Tratamentul laser s-a dovedit a fi o metodă de succes în îndepărtarea țesuturilor moi, în proceduri precum gingivectomie și gingivoplastie, efectuate în principal din motive estetice. Laserele pentru țesuturi moi sunt excelente în îndepărtarea frenurilor – plici de țesut moale ce restricționează mobilitatea. De asemenea, ele pot fi folosite pentru a izola ulcerele aftoase care, în unele cazuri, pot fi de mari dimensiuni, dureroase și frecvent recurente. Și fac toate aceste lucruri cu mai puțină durere și sângerare.
+Implantologie
Folosind laserul dentar putem steriliza țesuturile învecinate și canalul osos în care va fi plasat implantul dentar. Astfel reușim să creștem eficiența integrării implantului în osul maxilar – factor esențial în durata de viață a implantului și implicit a viitoarelor lucrări protetice.   În plus, cu ajutorul laserului putem trata inflamația apărută în jurul implanturilor (periimplantita) și steriliza țesuturile afectate. Oprim astfel procesul de distrucție osoasă ce poate lua naștere prin acțiunea bacteriilor din placa bacteriană, și care duce în timp la pierderea implanturilor.
+Albirea dinților
O metodă sigură de albire a dinților, cu rezultate imediate, este cea în cadrul căreia se folosește laserul. Siguranța este pe primul plan, iar ea este garantată tuturor pacienților care aleg să își albească dinții prin procedura cu laser dentar. Laserul dentar este în prezent singura variantă de activare a gelului de albire fără a avea efecte negative asupra dintelui. Lumina laser este absorbită în totalitate de gel și nu penetrează țesutul dur dentar. Nu există o încălzire directă a smalțului dentar, precum se întâmplă în alte proceduri de albire disponibile pe piață. Astfel, nu există niciun risc de a leza accidental dintele.
+Hemostaza
Putem aplica laserul dentar atunci când dorim să manipulăm țesuturile moi fără a declanșa sângerări sau atunci când dorim să stopăm o sângerare apărută în urma unei intervenții chirurgicale. Datorită efectului său de sterilizare și cauterizare laserul dentar este cea mai bună soluție pentru hemoragia vaselor de sânge.
+Tratamentul de canal
Laserul dentar poate fi utilizat cu succes pentru a îndepărta pulpa dentară din interiorul camerei pulpare și a canalelor radiculare. Marele beneficiu oferit de laser în tratamentul de canal este faptul că lumina laser penetrează pereții rădăcinilor dentare mai profund decât orice altă metodă de tratament. Astfel reușim o sterilizare mult mai riguroasă a canalelor radiculare și creștem șansele de reușită a tratamentului și de menținere a rezultatelor pe termen lung.
+Sensibilitate dentară
Putem utiliza laserul dentar și în cazurile de sensibilitate dentară ce apare la dinții cu fisuri și/sau rădăcini dentare expuse prin retracția gingiei. Terapia laser ajută la reducerea și chiar eliminarea acestei senzații dureroase.
+Tratamentul bolii parodontale
Laserul EPIC folosit de clinica noastră prezintă un real ajutor în tratarea bolii parodontale. Cu ajutorul laserului putem curăța țesutul gingival bolnav și elimina placa bacteriană și tartrul dentar. Când țesutul gingival se detașează de dinți creând pungi parodontale, acest lucru favorizează acumularea de placă bacteriană și tartru care contribuie la evoluția bolii. Prin îndepărtarea bacteriilor și tartrului de pe suprafața radiculară și a țesutului gingival bolnav, laserul se dovedește de ajutor în stimularea reatașării și vindecării gingivale.

Avantajele utilizării laserului dentar

• Acuratețea procedurii este foarte mare, intervențiile sunt minim invazive
  • Este necesară puțină anestezie sau, în unele cazuri, chiar deloc
  • Rănile se vindecă mai repede decât în cazul operațiilor clasice, invazive