Tratamentul cariilor în clinica Omnia Dental este efectuat de medici experimentați care utilizează cele mai bune materiale și echipamente. Restabilim funcțiile dintelui și prevenim complicațiile.

Caria dentară este un proces de distrugere treptată a țesuturilor dure dentare sub influența bacteriilor cariogene. Se caracterizează prin deteriorarea smalțului și dentinei, și formarea unei cavități ce conține produse de degradare. Are mai multe etape de dezvoltare, de care depinde tactica de tratament. Dacă tratamentul este întârziat, caria afectează structurile profunde ale dintelui, se dezvoltă pulpita, ceea ce complică tratamentul și crește costul.

Cum tratăm cariile dentare?

Tratamentul diferă în funcție de stadiul cariei dentare.

Caria superficială. În această etapă stratul superior al smalțului este distrus, apar mici defecte carioase. Terapia include îndepărtarea țesutului afectat cu o freză, și instalarea unei obturații (plombe) fiziologice.

Caria medie. Procesul accelerează și se adâncește dincolo de smalț, afectează stratul superior al dentinei. Prin urmare, după îndepărtarea țesutului afectat se plasează obturația.

Caria profundă. Constă în apropierea unei cavități carioase profunde de pulpă cu senzații dureroase. Inițial, caria este îndepartată cu freza, cavitatea este dezinfectată, și este plasat un strat medicamentos pe fundul cavității, urmat de o obturație provizorie. Dacă se constata după o periodă că pulpa nu a fost afectată, obturația provizorie este înlocuită cu una permanentă.

Această clasificare se referă la cariile primare simple. De asemenea, se distinge caria complicată – apariția complicațiilor asociate bolii. Caria primară se dezvoltă pe o zonă neafectată anterior a smalțului. Dar boala poate recidiva în cazul unui tratament de slabă calitate, dezvoltându-se în locurile în care anterior a fost îndepărtată. Astfel, se dezvoltă caria secundară – boala se dezvoltă sub obturație, începe cu un stadiu mediu sau profund.

Stadiul cariilor este determinat prin efectuarea de radiografii. În unele cazuri, numai după deschiderea cavității, medicul poate determina cu precizie stadiul cariei. Procesul carios, interpretat inițial ca o carie medie, se dovedește uneori a fi una profundă. Prin urmare, tactica tratamentului și prețurile se pot modifica.

Standardele de tratament în clinica noastră

Materiale de calitate

Folosim materiale de obturație doar de la producători de renume mondial, care au fost testate clinic și au prezentat rezultate bune în ceea ce privește durabilitatea și estetica.

Este imperativ să folosim și un sistem de izolare, pentru confortul pacienților și pentru izolarea spațiului de lucru. Utilizarea unui baraj de cauciuc (diga) este soluția ideală pentru a izola zona de tratament de salivă și infecție, și pentru a preveni răspândirea procesului distructiv și a inflamației țesuturilor.

Etapele de tratament

1. Eliminarea durerii. Pentru a ”amorți” dintele este suficientă anestezia locală. În cazul pacienților cu anxietate crescută, se poate apela la inhalosedare.
  2. Îndepărtarea țesuturilor afectate, și dezinfectarea cavității formate.
  3. Refacerea formei anatomice a dintelui prin aplicarea strat cu strat a unui material compozit.
  4. Șlefuirea și lustruirea suprafețelor dentare.

Medicii noștri avertizează întotdeauna cu privire la posibilele riscuri. De exemplu, dacă nervul dentar este aproape de cavitatea creată, durerea poate reveni. Un alt risc este pierderea unei obturații dintr-o cavitate prea mare, în cazul în care pacientul nu a luat în considerare recomandarea medicului și a ales o metodă de restaurare nesigură, în locul unei coroane dentare.

Opțiuni de tratament

Incrustația este o altă variantă de tratament pentru caria dentară. Este recomandată în cazul dinților laterali, când vorbim de un defect semnificativ al țesuturilor dure. Incrustația este fabricată în laboratorul de tehnică dentară pe baza unei amprente a dintelui afectat. Este realizată, de regulă, din ceramică presată.

Întrebări frecvente

Este dureros să tratezi o carie dentară?

În etapa inițială, tratamentul este complet nedureros. Anestezia locală se efectuează atunci când pacientul este anxios, în cazul unui prag de durere scăzut.

În cazul cariilor medii și profunde, anestezia este obligatorie. Dar pacientul simte doar o înțepătură în gingie și injectarea anestezicului. În timpul tratamentului, zona este amorțită și durerea nu se simte deloc.

Este posibilă tratarea cariei dacă din dinte a rămas doar rădăcina?

Dacă caria a evoluat prea mult, a ajuns la stadiul de leziune profundă, iar inflamația a afectat pulpa și a rămas doar rădăcina, se poate încerca tratarea canalelor radiculare și restabilirea formei dintelui cu o coroană. Dar succesul tratamentului poate fi prezis după un diagnostic amănunțit. Este important să se ia în considerare starea rădăcinii, absența fisurilor, fracturilor. Dacă dintele nu poate fi salvat, acesta poate fi îndepărtat și înlocuit cu un implant dentar.

Ce este inclus în preț?

Costul tratamentului depinde de stadiul de evoluție al cariei. În tratamentul standard sunt incluse: anestezia locală, îndepărtarea procesului carios și materialele de obturație.

Se plătește separat:

Radiografia

Tipul de radiografie necesară se determină individual, în funcție de tabloul clinic.

Inhalosedarea

Depinde de durata de utilizare. În lista de prețuri este specificat timpul de 1 oră.

Folosirea microscopului dentar