Viabilitatea unui implant dentar depinde direct de alegerea corectă a tipului și formei sale în conformitate cu caracteristicile țesutului osos, precum și de instalarea acestuia în unghiul corect.

Osteointegrarea este procesul de fuziune a unui implant dentar cu osul maxilarului. Cel mai frecvent lucru care îi sperie pe pacienții care decid să-și pună implanturi dentare este respingerea lor de către organism. Cu toate acestea, acest lucru se întâmplă foarte rar într-o clinică modernă cu medici cu experiență. În acest caz, succesul integrării depinde de starea de sănătate a pacientului, și de modul în care acesta respectă recomandările medicului.

Cum se integrează implanturile?

După intervenție, țesutul osos crește între spirele implantului, ceea ce asigură ancorarea sigură a rădăcinii artificiale în osul maxilarului. Procesul se numește osteointegrare și are loc în mai multe etape:
– În prima lună după intervenție, se formează trabecule de țesut spongios între implant și țesutul osos al maxilarului. Osul este încă moale, astfel încât implantul nu este atașat ferm, și este ușor de destabilizat atunci când este supraîncărcat.
– Până în luna a patra, se formează un os lamelar dens, care umple spațiul liber. Implantul este fixat în siguranță, deci poate fi încărcat cu coroane în siguranță.
– După un an și jumătate, implantul este complet fuzionat cu osul înconjurator.

Timpul de osteointegrare pentru maxilarul inferior și superior

Momentul osteointegrării diferă din cauza caracteristicilor anatomice ale maxilarelor și a densității osoase.

La maxilarul superior, osul din jurul implantului capătă densitatea suficientă numai după 4-6 luni, deoarece este încă de la început mai poros și cu o densitate mai redusă decât osul mandibular.

La arcada inferioară, procesul de osteointegrare are loc în doar 3-4 luni deoarece osul este mai bine alimentat cu sânge, și are o densitate mai ridicată.

Ce determină succesul osteointegrării?

Diverși factori influențează succesul osteointegrării, precum:

– Pregătirea, planificarea corectă a tratamentului.
– Starea de sănătate a pacientului.
– Utilizarea implanturilor de calitate.
– Selectarea metodei adecvate de implantare conformă cu situația clinică.
– Proiectărea corectă a lucrării protetice.
– Respectarea recomandărilor medicului după intervenție.
– O atenție riguroasă acordată la fiecare punct de mai sus asigură o integrare fără complicații a implantului.

Cum știm dacă implantul s-a integrat în os sau nu?

Dacă corpul respinge implantul, acest lucru poate fi observat în primele zile după instalare.

După intervenția de implant dentar pot apărea următoarele semne și simptome, care sunt considerate normale:

– sângerare ușoară cel mult 2 zile;
– umflături care dispar după 5 zile;
– durere moderată care nu durează mai mult de o săptămână;
– febră moderată ce trece după 3 zile.

Semnele și simptomele de respingere a implantului sunt:

– sângerări persistente;
– prezența secrețiilor purulente;
– umflarea gingiilor, obrajilor mai mult de o săptămână;
– durere severă;
– temperatura corpului crește peste 38 de grade pe tot parcursul săptămânii;
– dureri de cap;
– scurgeri din sinusuri;
– durere la apăsarea pleoapei inferioare;
– bule de aer în jurul implantului.

Dacă prezentați simptome tulburătoare, consultați imediat medicul.

După intervenție, este important să se asigure condiții pentru integrarea implanturilor. Igiena orală trebuie respectată cu atenție. Fiți atenți la simptome. Consultați-vă medicul conform unui program convenit. Nu neglijați recomandările, oricât de inconveniente ar părea.

Cum să accelerați perioada de integrare a implanturilor?

Osteointegrarea este un proces fiziologic, iar viteza cu care se produce depinde de starea țesutului osos al pacientului, de metoda de implantare și de respectarea recomandărilor medicului.

Fumatul afectează integrarea implanturilor dentare?

Da, afectează. Este mai probabil ca fumătorii să piardă implanturile pe termen mediu și lung. Fumul de tutun reduce circulația sângelui, interferă cu alimentarea cu oxigen a țesuturilor și cu vindecarea rănilor.