La ce să ne așteptăm de la prima consultație?

Consultația inițială cu medicul dentist este foarte importantă. Medicul va face anamneza și va obține istoricul medical, va efectua o examinare a cavității bucale, și va sugera cele mai bune variante de tratament. Însă, opțiunile de tratament cu implant dentar vor fi stabilite cu certitudine doar după efectuarea și analizarea unui CT (computer tomograf). Dacă clinica dispune de dotarile necesare, CT-ul poate fi realizat și examinat în aceeași sedință.

Clinica Omnia Dental dispune de cel mai modern sistem de radiologie dentară, astfel că nu este necesară decât o singură sedința pentru a obține toate informațiile necesare stabilirii unui plan de tratament corect.

Nu uitați să spuneți medicului dumneavoastră despre afecțiunile medicale cronice, enumerați medicamentele pe care le luați în mod regulat. Asigurați-vă că raportați orice alergie existentă.

Câte vizite vor fi necesare pentru instalarea implantului dentar?

În general, plasarea implanturilor dentare se realizează într-o singură singură intervenție. Însă, în funcție de numărul de implanturi și de complexitatea operației, se poate decide ca intervenția să se facă în două sau chiar mai multe ședințe.

Dacă este necesară plasarea unei grefe de os, inserarea implanturilor poate fi amânată până la integrarea acesteia. Dar dacă situația permite, implanturile dentare pot fi plasate în același timp cu grefa osoasă, scurtând timpul de tratament cu câteva luni.

Implanturile dentare pot fi inserate chiar și în aceeași ședință în care se efectuează extracția dinților compromiși, însă trebuie îndeplinite anumite condiții, precum absența infecțiilor și existența unui volum suficient de os.

După 10 zile de la intervenție suturile sunt îndepărtate. Perioada de vindecare și integrare a implanturilor nu necesită vizite la medicul dentist.

Voi avea dureri după operație?

Prezența și severitatea durerii depind de caracteristicile individuale ale organismului și de complexitatea intervenției. Cazurile simple nu necesită mai mult de 1-3 zile de analgezice slabe. Toți pacienții însă trebuie sa ia antibiotice. Este esențial să urmați întocmai schema de tratament indicată de medicul curant.

Ar trebui evitat tratamentul cu implanturi la fumători?

Tehnologiile și materialele moderne scad riscul de complicații pentru fumători, însă fumatul excesiv poate reduce semnificativ durata de viață a implanturilor. Trebuie să discutați aceast aspect cu medicul. El va selecta tratamente individuale.

Ce este implantul cu încărcare imediată?

În cazuri ideale, când pacientul prezintă un volum osos suficient și o densitate osoasă ridicată, se poate recurge la încărcarea rapidă în 24-72 ore a implanturilor proaspăt inserate cu coroane temporate din materiale ușoare (ex. acrilat, compozit). În aceste cazuri, pacientul trebuie sa urmeze strict indicațiile medicului, să mențină o igienă orală impecabilă, și să se prezinte frecvent la control.

Când este necesară adiția osoasă?

În 90% din cazuri, pacienții necesită adiții osoase, deoarece osul maxilarului este subțiat și nu este suficient pentru a susține un implant. Pierderea volumului osos se dezvoltă din multe motive: absența îndelungată a unui dinte, sarcină masticatorie redusă pe os, inflamații și infecții dentare și parodontale, purtarea prelungită a unor proteze mobile etc.

Nu este nevoie să vă fie frică de adiția osoasă, deoarece tehnologiile moderne au eliminat orice riscuri asociate cu aceasta. În plus, volumul restabilit de țesut osos garantează fixarea adecvată a implantului.

Cum diferă implanturile unele de altele în ceea ce privește calitatea?

Pentru pacienți, implanturile dentare par să nu difere prea mult între ele. Toate au forma unui șurub care se înfiletează în osul maxilar. Însă, adevarul este că există multiple caracteristici ce justifică diferența uneori destul de mare de preț între un implant premium și un implant ieftin.

Majoritatea implanturilor sunt fabricate dintr-un aliaj de titan cu alte elemente. Puritatea titanului face însă diferența. De asemenea, forma implantului, metodele de prelucare a suprafeței acestuia, și diversele substanțe aplicate pe acestă suprafață, contribuie la acceptarea acestuia de către organism, precum și la durata de viață a implantului.

Implanturile moderne de la renumitul producător elvețian Straumann sunt realizate dintr-un aliaj de titan și zirconiu (Roxolid) ceea ce le conferă o rezistență aprope dublă față de implanturile clasice. În plus, tratamentul de suprafață, accelerează procesul de acceptare și osteointegrare a implanturilor.

În clinica noastră, folosim numai implanturi de calitate, cu eficiență dovedită în timp, ce pemit obținerea unor rezultate previzibile.

Intervenția de implant dentar se face sub anestezie generală? Ce anestezie se utilizează pentru implantul dentar?

Nu, nu se administrează anestezie generală. Durerea sau disconfortul sunt complet absente atunci când intervenția se face sub anestezie locală. Pacientul poate simți o ușoară vibrație sau presiune, dar fără durere. În cazul pacienților anxioși se poate folosi inhalosedarea, tehnică ce reduce la minim stresul pacientului, care rămâne însă conștient pe toată durata intervenției.

Anestezia generală se recomandă numai în cazurile foarte complexe. Medicul va evalua posibilele riscuri și va hotărî când trebuie folosită această metodă.

Se pot pune implanturi la pacienții cu diabet zaharat?

Da, tratamentul cu implanturi dentare poate fi aplicat în cazul pacienților cu diabet. Cu toate acestea, numai după un tratament special corectiv care vizează obținerea unei compensări pentru starea generală a pacientului.
Pacienții cu diabet zaharat decompensat, glicemie crescută, și/sau complicații severe nu sunt candidați potriviți pentru o intervenție chirugicală, deoarece vindecarea se produce lent, iar riscul de infecție este crescut.

Se poate insera implantul dentar la minori? Care este vârsta optimă?

Implantul dentar este permis și se efectuează numai după finalizarea formării aparatului osteoarticular al maxilarului. De regulă, acest lucru se întâmplă până la vârsta de 18 ani, dar în cazuri individuale acest proces poate întârzia. Prin urmare, cu siguranță implantul dentar nu poate fi inserat la minori.

Ce complicații pot apărea?

În trecut, complicațiile erau într-adevăr întâlnite. Dar tehnologiile moderne și planificarea riguroasă a unei operații fac posibilă eliminarea aproape a tuturor riscurilor.
Singura problemă care apare periodic este fixarea insuficientă a implantului în țesutul osos subțiat. Dar această complicație apare, de regulă, din cauza refuzului pacienților de a recurge la adiții osoase.

După cât timp de la operație pot mânca și bea?

Dacă vă este sete, asigurați-vă că beți apă la temperatura camerei. Cu toate acestea, mâncarea și alte băuturi trebuie evitate până când anestezia locală dispare. Măsurile de precauție se datorează faptului că pacientul poate deteriora accidental suprafața plăgii.

Pot mesteca pe zona operată?

Până la îndepărtarea suturilor – nu! Ideal este să mestecați numai pe partea sănătoasă. De asemenea, se recomandă să clătiți gura după fiecare masă. Dacă observați resturi alimentare prinse pe firele de sutură le puteți îndepărta prin perierea cu blândețe a zonei.

Când pot să mă spăl pe dinți?

La o zi după operație, nu ezitați să vă spălați dinții. Zona operată trebuie însă evitată. Este recomandat să folosiți o perie moale pentru a preveni lovirea accidentală a plăgii cu perii și a deteriora marginile și suturile. Nu utilizați dușul bucal. Periuțele electrice trebuie, de asemenea, evitate pentru o vreme.

Va apărea durerea după terminarea anestezicului local?

Da. În funcție de complexitatea cazului, durerea poate varia de la o simplă jenă în zonă la o durere mai intensă. Însă, durerea poate fi redusă la minim cu ajutorul medicamentelor analgezice prescrise de medic.

Intensitatea durerii depinde și de caracteristicile individuale ale organismului. Dar treptat durerea va dispărea.

Rana este foarte dureroasă?

Nu, și în fiecare zi sensibilitatea scade. Pentru a evita durerea sau iritarea, nu atingeți rana cu limba sau cu degetele. Vindecarea are loc foarte repede.

Ce trebuie făcut dacă curge sânge?

În primele zile după operație, sângerările ușoare pot persista. Este considerat fiziologic și nu necesită nicio acțiune din partea pacientului. Saliva are o culoare ușor roz. Dar sângele se oprește rapid și este aproape invizibil pentru pacienți. Dacă sângele a început să curgă în mod neașteptat la câteva zile după operație, trebuie să vă adresați imediat medicului dumneavoastră.

La cât timp după intervenție trebuie îndepărtate suturile?

Data îndepărtării suturii este stabilită individual de implantolog și depinde de volumul intervenției chirurgicale și de alți factori. În medie, suturile sunt îndepărtate după o săptămână, maxim două.

Bontul de vindecare deranjează?

Bontul de vindecare se simte în gură, dar nu provocă disconfort. De obicei, pacienții se obișnuiesc cu prezența sa în câteva ore. În plus, nu îl poartă mult timp.

Va trebui să stau fără dinți în timp ce are loc procesul de osteointegrare?

Bineînțeles că nu. Dacă ați purtat o proteză mobilă înainte de a instala implantul, atunci aceasta poate fi folosită la scurt timp după operație. În alte cazuri, se realizează o proteză nouă adaptată formei arcadei. În cazul încarcării imediate, se realizeaza lucrări protetice fixe tempoare, care se vor sprijinii pe implanturile proapăt inserate.

Cum și când sunt plasate coroanele pe implanturi?

Coroanele permanente sunt plasate după integrarea implantului în os, care are loc în decurs de 3-4 luni. Termenul poate varia ușor. Procesul în sine constă în descoperirea implanturilor dentare, realizarea unei amprente și plasarea bonturilor de vindecare. În laboratorul de tehnică dentară se va realiza o lucrare protetică adaptată cazului, astfel încât să nu se deosebească în niciun fel de dinții naturali.

Voi simți diferența între dinți naturali și cei de pe implanturi?

Nu. Implanturile și lucrările pe implanturi vă permit să realizați o imitație perfectă a dinților naturali. Nu veți simți nicio diferență atunci când zâmbiți, mușcați un măr sau mestecați. Diferențele pot fi observate numai de către medicii stomatologi profesioniști.

Vreau să schimb lucrările protetice fixate pe implant. O pot face?

Da. Oricând. Orice proteză sau coroană atașată la implanturi poate fi schimbată sau reînnoită. Mai mult, un singur implant poate fi transformat oricând într-un suport pentru o punte dentară.

Cum îngrijesc coroanele de pe implanturi?

Aveți grijă de dinții artificiali în același mod în care aveți grijă de cei naturali. Nu sunt necesare modificări suplimentare. Alegeți periuța și pasta de dinți potrivite, curățați golurile dintre dinți și trecerea la gingie. Folosiți ață dentară pentru a îndepărta resturile alimentare dintre dinți. Nu uitați să vizitați medicul dentist de 1-2 ori pe an în scop preventiv.

Cât de des trebuie să vizitez medicul dentist după tratament?

Dacă toate etapele tratamentului sunt finalizate cu succes, se recomandă examinarea preventivă a cavității bucale de 2 ori pe an sau cel puțin o dată pe an. Acest lucru vă permite să identificați problemele în stadiile incipiente și să evitați complicațiile.