Implantul dentar este considerat una dintre cele mai avansate și eficiente metode de restabilire a integrității danturii. Implanturile dentare sunt realizate din materiale biocompatibile, se integrează în os în 97-98% din cazuri, iar vindecarea are loc fără reacții secundare și complicații.

Cu toate acestea, în 1-2% din cazuri, pacientul dezvoltă complicații după implantare, dintre care cea mai gravă este respingerea rădăcinii de titan. Într-o astfel de situație, se efectuează tratament terapeutic, dar dacă nu dă rezultate, atunci este necesar să se îndepărteze implantul.

Uneori este necesar să se îndepărteze implantul chiar și după osteointegrarea sa cu succes. Indicația pentru îndepărtare este mobilitatea implantului ca urmare a resorbției țesutului osos sau a leziunilor mecanice, precum și a ruperii implantului.

Indicații pentru îndepărtarea implantului

Respingerea implantului de către organism – se dezvoltă în principal în perioada de până la șase luni de la inserare. Se poate întâmpla din diverse motive.

Periimplantita – este infecția țesuturilor din jurul implanturilor care apare în principal din cauza unei igiene orale insuficiente și nerespectarea vizitelor periodice la medicul stomatolog pentru igienizări profesionale.

Suprasolicitarea masticatorie a implantului – apare din cauza unei lucrări protetice incorect adaptate în ocluzie. Astfel, forța masticatorie exercitată asupra implantului este în exces și în timp determină resorbție osoasă.

Poziția incorectă a implantului.

Deteriorarea implantului – situație rar întâlnită.

În clinica noastră, plasarea implantului se realizează strict în conformitate cu protocoalele chirurgicale, utilizând cele mai fiabile sisteme de implanturi din lume, cu garanție pe viață a producătorului și cu risc de respingere aproape zero.

Cum se îndepărtează un implant dentar?

Decizia de a îndepărta implantul dentar se ia pe baza aspectului clinic și a investigațiilor radiologice. Intervenția se desfăsoară, de regulă, în felul următor:

– Se efectuează anestezia locală.
– Lucrarea protetică temporară sau permanentă este detașată.
– Gingia este incizată și decolată pentru a oferi acces la implant.
– Implantul este îndepărtat prin deșurubare. Dacă implantul este imobil, atunci trebuie îndepartat și osul restant din jurul implantului.
– Marginile gingivale se suturează. În majoritatea cazurile se aplică o grefă osoasă înainte de a se sutura zona.

Este dureroasă intervenția?

Îndepărtarea implantului dentar este nedureroasă datorită anesteziei locale. Perioada post-operatorie poate fi însoțită de durere, însă aceasta poate fi controlată prin administrarea de medicamente analgezice și antiinflamatoare.

Preț îndepărtare implant dentar

Costul extracției unui implant este același cu al unei extracții complicate sau a unui molar de minte. Cu toate acestea, sunt luați în considerare o serie de factori care pot crește prețul, precum adiția osoasă, chirurgia plastică a țesuturilor moi. Procedurile suplimentare sunt plătite separat.

Când se poate pune un nou implant?

Înainte de a reinstala un nou implant dentar, trebuie stabilit motivul exact al respingerii celui anterior. Apoi trebuie luate toate măsurile necesare pentru a preveni repetarea situației. De asemenea, trebuie așteptată osteointegrarea grefei osoase sau mineralizarea zonei

în cazul în care nu a fost nevoie de adiție

În funcție de complexitatea cazului, noul implant poate fi inserat după minim 2 luni de la îndepărtarea celui vechi. Există însă situații în care un nou implant poate fi plasat în aceeași ședință cu extracția celui vechi.

Din ce motive putem pierde un implant?

Respingerea fiziologică

Apare ca urmare a respingerii de către organismul pacientului a implanturilor din motive, precum:

– o reacție alergică a sistemului imunitar la materialul din care este fabricat implantul;
– imunitate slăbită;
– boli cronice în stadiu acut;
– traume ale osului maxilar la locul inserării implantului.

Erori medicale

Atunci când intervenția este realizată de un medic cu experiență, astfel de situații se întâmplă foarte rar:

– diagnosticarea incorectă sau insuficientă a cazului;
– neefectuarea sau realizarea incorectă a procedurilor de adiție osoasă, în caz de volum osos insuficient;
– selectarea incorectă a modelului de implant, a localizării în maxilar, fixare instabilă în os;
– nerespectarea condițiilor de asepsie;
– sarcină ocluzală prematură asupra implantului, inacceptabilă într-o anumită situație;
– utilizarea unor implanturi de calitate îndoielnică.

Greșeli ale pacientului

Pacientului îi sunt oferite o serie de indicații pe care trebuie să le respecte în perioada post-operatorie. Atunci când nu ține cont de ele, este posibilă respingerea implantului. Printre greșelile efectuate de pacient se numără:

– nerespectarea regulilor de igienă orală zilnică;
– nerespectarea recomandărilor postoperatorii pentru administrarea de antibiotice și alte medicamente;
fumatul excesiv după operație;
– activitate fizică intensă;
– aplicare frecventă sau îndelungată de comprese cu gheață în zona operată.
– neglijarea vizitelor la medic pentru control.

Simptome de respingere a implantului

– sângerări, roșeață a gingiilor;
– umflătură;
– senzații dureroase;
– temperatură crescută a corpului;
– mobilitatea implantului;
– detașarea gingiilor cu mai mult de 1 mm;
– durere de cap;
– dificultăți la mestecare;
respirație urât mirositoare;
– slăbiciune;
– apariția unor fistule în gingii.

Sângerarea, umflarea gingiilor, durerea și febra sunt considerate normale în prima săptămână după intervenție. Însă dacă persistă și apar și alte semne neplăcute, trebuie consultat de urgență medicul.

Inserarea implanturilor dentare este o procedură chirurgicală importantă și, în timpul fazei de recuperare, este important să urmați recomandările primite cu privire la alimentație, igienă și medicație.