Tratamentul cu implant dentar constă în înlocuirea unei rădăcini dentare naturale cu una artificială, din titan sau zirconiu. Implantul este inserat în osul maxilar și încărcat cu o coroană dentară

Pentru persoanele cu vârsta peste 60 de ani, procedura nu este contraindicată, dar poate fi complicată de bolile existente, un sistem imunitar slăbit, o încetinire naturală a proceselor de regenerare a țesuturilor și subțierea osului maxilarului.

Care sunt restricțiile legate de vârstă? Este posibilă intervenția cu implanturi dentare la persoanele cu vârsta peste 60 sau 70 de ani?

Datorită progreselor din stomatologie, vârsta înaintată nu mai reprezintă o contraindicație pentru instalarea implanturilor. Totul depinde de starea de sănătate a pacientului.

Pentru tratamentul cu implanturi dentare, există restricții numai pentru limita de vârstă inferioară. Operația este contraindicată la adolescenții cu vârsta sub 18 ani, deoarece aparatul lor dentoalveolar nu este încă complet format. Însă, nu există limită superioară de vârstă. Decizia este luată de medic pe baza rezultatelor analizelor pacientului, examinarea radiologică.

Dacă nu există contraindicații absolute, implantul dentar nu este doar posibil, ci și necesar. Absența dinților duce la boli ale tractului gastro-intestinal, care implică o serie de probleme de sănătate (scăderea imunității, deficit de vitamine, osteoporoză etc.). Pacientul nu poate mânca alimente solide, și este obligat să excludă unele alimente din dietă. Drept urmare, organismul nu primește suficiente substanțe nutritive.

Absența dinților afectează aspectul unei persoane prin schimbarea formei feței. Dacă defectele din dentiție sunt vizibile pentru alții în timpul unei conversații sau a unui zâmbet, oamenii devin timizi, se feresc de societate și devin deprimați.

Implantul dentar pentru vârstnici este o oportunitate de a-și îmbunătăți sănătatea, de a îmbunătăți calitatea vieții. Puteți instala implanturi la orice vârstă. Pentru a preveni complicațiile, medicul va recomanda o serie de analize. Pe baza datelor obținute, va alege metoda optimă de tratament.

Indicații pentru intervenția chirurgicală

Pe lângă absența parțială sau completă a dinților, indicațiile pentru implantul dentar sunt:

– Leziuni, infecții ale rădăcinilor dinților. Dacă este imposibil să restaurați sau să vindecați un dinte în mod clasic, acesta este scos și înlocuit cu un implant.
Boala parodontală care duce la slăbirea și pierderea dinților. Uneori, implantul dentar este singurul tratament pentru boala parodontală.

De asemenea, implanturile sunt instalate atunci când protezele clasice nu pot fi utilizate din cauza unei reacții alergice sau a unui disconfort în timpul purtării.

Contraindicațiile implantului dentar pentru persoanele în vârstă

Intervenția de implant dentar reprezintă un stres pentru organism. Înainte de tratament, medicul trebuie să se asigure că pacientul nu prezintă contraindicații. Există contraindicații absolute și relative.

Contraindicațiile absolute sunt:
– boli de sânge;
– tulburări psihice, însoțite de un comportament inadecvat al pacientului;
– insuficiență renală;
– boli ale sistemului nervos central și ale sistemului imunitar;
– boli oncologice.

Contraindicațiile relative sunt bolile sau afecțiunile temporare care sunt eliminate prin tratament medical. Persoanele în vârstă au mai multe astfel de probleme de sănătate care pot complica operația și procesul de integrare a implanturilor decât cele tinere. Medicul ar trebui să ia în considerare următoarele situații:
– boli endocrine (de exemplu, diabet zaharat);
– patologia inimii și a vaselor de sânge (în special, hipertensiune arterială);
– subțierea osului maxilarului;
– administrarea de medicamente.

Ce situații pot complica operația de implant dentar?

Persoanele vârstnice suferă adesea de boli, afecțiuni care nu sunt contraindicații absolute pentru implantul dentar, dar pot complica operația. Acestea includ:

atrofie osoasă, osteoporoză – există riscul fixării instabile a implantului; soluțiile includ adiții osoase sau mini-implanturi cu penetrare minimă în țesutul osos;
– boală parodontală – riscul de infecție, de respingere a implanturilor crește; este necesar un tratament preliminar al țesuturilor parodontale;
– boli cronice – risc de integare necorespunzătoare a implanturilor în os, trebuie consultați medicii specialiști;
– igiena precară – un risc ridicat de infecție a țesuturilor; problema este rezolvată urmând instrucțiunile detaliate ale medicului dentist;
– imunitate redusă – procesul de integrare a implanturilor este afectat, încetinește, prin urmare, necesită administratrea de suplimente pentru întărirea sistemului imunitar;
– probleme cu coagularea sângelui – formarea accelerată a trombului sau coagularea lentă a sângelui complică cursul operației; problema poate fi rezolvată cu medicamente;
diabet – medicii monitorizează în mod regulat nivelul zahărului din sânge al pacientului, deoarece rata de integrare a implanturilor depinde de indicatorii de glucoză;
– boli de inimă – afectează efectul anesteziei, cresc riscul de deteriorare a stării pacientului în timpul intervenției chirurgicale; prin urmare, este necesară consultarea prealabilă cu un cardiolog;
– boli ale glandei tiroide – dezechilibrul hormonal afectează rata de integrare a implanturilor; înainte de implantare, se efectuează o examinare de către un endocrinolog.

Patologiile și condițiile enumerate sunt corectate cu medicamente care reduc riscul respingerii implanturilor dentare. Medicul alege metoda de tratament adecvată fiecărui pacient.

Care sunt complicațiile ce pot apărea după intervenția de implant dentar?

Cea mai mare preocupare care îi îngrijorează pe pacienții vârstnici este dacă implantul se va integra. Chiar și în cazul pacienților tineri există riscul de respingere a implantului și acesta crește odată cu vârsta.

Dar stomatologia modernă oferă metode, materiale care cresc probabilitatea integrării cu succes a rădăcinilor artificiale cu până la 98%. Succesul intervenției depinde mult de igiena orală, sănătatea și stilul de viață al pacientului.

Implanturile sunt respinse din următoarele cauze:

Periimplantita. Aceasta este un proces inflamator al țesuturilor din jurul implantului dentar. Apare pe fondul igienei precare, al obiceiurilor vicioase, al stresului regulat, al diabetului, etc.

Exacerbarea bolilor cronice. Deoarece instalarea implantului creează un stres suplimentar asupra sistemului imunitar, slăbirea acestuia pe fondul patologiilor duce la respingerea rădăcinii artificiale.

Stres prematur pe os. Deoarece osul maxilarului la persoanele în vârstă este de obicei mai slab, instalarea rapidă a lucrărilor protetice pe implanturi amenință respingerea acestora.

Pentru a evita complicațiile, vizitați medicul dentist în mod regulat, urmați recomandările sale, fiți atenți la sănătatea dumneavoastră.